KAKO SE ZAŠTITI OD VELIKIH VRUĆINA

Izbegavajte duže kretanje kada je temperatura najviša, između 10 i 17 časova. Obavezno nosite sa sobom flašicu vode, a poželjno je da imate slamnati šešir sa širokim obodom.

Ukoliko nosite sunčane naočare, gledajte da imaju UV zaštitne filtere: ljudi mnogo greše time što nose naočare bez zaštite iz sledećeg razloga: tamna stakla šire zenice i samim time oko prima štetne zarek.

Odeća bi trebalo da bude od prirodnih materijala (lan ili pamuk), svetlih boja i dovoljno komforna.

RASHLAĐIVANJE I STANOVANJE

Tuširajte se svakodnevno, mlakom vodom (hladna se ne preporučuje jer je to šok za organizam). Izbegavajte teže fizičke poslove ukoliko je to moguće. Prostorije provetravajte od 22 do 9 ujutru. Nakon toga zamračite, i izbegavajte nagle toplotne prelaze.

Temperatura u stanu ne bi trebalo da bude niža od 8 stepeni od one napolju. Servisirajte klima uređaje kako bi izbegli infekcije, nemojte sedeti pod mlazom hladnog vazduha.

TEČNOST I ISHRANA

Hranite se u malim i čestim obrocima koji obiluju povrćem i voćem. Pre svakog obroka popijte dve čaše vode – da bi se izbegle teške letnje infekcije. Dnevno je potrebno popiti najmanje 6 čaša vode, pored čajeva i ceđenih sokova.

Trudite se da što manje ili uopšte ne unosite kofein i alkohol – oni su po strukturi diuretici i isušuju organizam kome je inače potrebna dodatna tečnost.

Izbegavajte kafu, alkohol, masno, prženo i pohovano. Dnevno unosite između 400 i 600 grama voća, i 300 grama svežeg povrća, pogotovo onog koje rashlađuje (krastavac, salata, tikvice)

MIT O PIVU

Velika je zabluda da je pivo letnje piće. Ono obiluje materijama koje su po sastavu identične bromu, te dovodi do tromosti. U njemu nema ništa korisno, obmana je da sadrži B vitamin (da biste dobili uneli u sebe B vitamina konzumirajte 2-3 kašike kuvane pšenicednevno). Litar piva skraćuje život srcu jer ga iscrpljuje i tera na dodatnih 3 000 otkucaja. Isto važi i za špricer.

 

Ostavite odgovor